TEKAN INI!!

Monday 15 April 2013

SUBHANALLAH! Ayam Hidup 18 Bulan Tanpa Kepala

 headless chicken01 SUBHANALLAH! Ayam Hidup 18 Bulan Tanpa Kepala
Seekor ayam yang telah disembelih sehingga terputus kepalanya telah didapati masih hidup dan mampu berjalan seperti biasa. Ayam ini walaubagaimanapun mampu hidup selama
lebih 18 bulan. Sungguh menakjubkan.

headless chicken02 SUBHANALLAH! Ayam Hidup 18 Bulan Tanpa Kepala

Ini bukanlah satu cerita rekaan tetapi kisah benar di mana seekor ayam pelikmampu hidup selama 18 bulan tanpa kepala. Ganjil bukan? Mustahil bagi sesuatu makhluk itu hidup tanpa organ atau tubuh badan yang mencukupi tambah-tambah pulak anggota badan yang hilang tu adalah kepala!  Untuk pengetahuan pembaca , kejadian ayam tanpa kepala ini bermula pada10 September 1945 atas kesilapan tuannya yang telah melakukan penyembelihan. Berkemungkin pada ketika itu ayam pelik tersebut mempunyai otak di bahagian bawah leher tetapi tidak di bahagian kepala. Sungguh luar biasa! Jom kita tengok gambar ayam pelik tersebut.

headless chicken03 SUBHANALLAH! Ayam Hidup 18 Bulan Tanpa Kepala

Subhanallah! Kuasa Allah SWT. Seekor ayam pelik yang telah hilang anggota utamanya iaitu kepala tetapi mampu meneruskan hidup seperti biasa. Tidak pernah melihat kes sedemikian sebelum ini. Secara logik akalnya memang ayam tersebut telah mati, namun tiada yang mustahil di atas muka bumi ini.

No comments:

Post a Comment

oH beloG

Salam.my

GIla Ping

Cari Member.com

www.tinjau.net

auto ping

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Total ping

My Ping in TotalPing.com