TEKAN INI!!

Friday 5 April 2013

Kucing Paling Setia, Melawat Kubur Tuannya Dengan Membawa Hadiah setiap Hari

 
Seekor anak kucing telah melawat kubur pemiliknya setiap hari pada tahun lalu di tanah perkuburan Montagnana, Tuscany, Itali.

Setiap kali dia muncul 'Toldo' sering membawa hadiah untuk lelaki yang menyelamatkan dia beberapa lama dahulu tetapi kini telah dikebumikan di tanah perkuburan.

Renzo Iozzelli meninggal dunia September 2011 pada usia 71. Sejak itu Toldo telah muncul di tapak kuburnya setiap hari, seolah-olah tidak dapat untuk menerima kenyataan bahawa tuan dia sudah mati.
Iozzelli mengambil Toldo dibawa ke rumahnya dan telah memberikan kasih sayang dan penjagaan yang rapi apabila dia menemui anak kucing itu di sepanjang tepi jalan pada tahun 2008.

Tetapi sekarang Renzo telah meninggal, Toldo tidak lupa akan penjaganya yang sangat penyayang itu. Setiap hari dia melawat kubur tuannya, anak kucing itu akan membawa kepadanya hadiah yang terdiri daripada cawan plastik ke kertas tisu, ranting-ranting kecil dan objek lain.

Sejak itu, Toldo telah menjadi sahabat monumental kepada semua orang yang tinggal di bandar Montagnana. Penduduk melihat kucing tersebut seperti di jaga baik dan boleh pergi melawat Renzo tanpa gangguan pada bila-bila masa yang dia mahu.

No comments:

Post a Comment

oH beloG

Salam.my

GIla Ping

Cari Member.com

www.tinjau.net

auto ping

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Total ping

My Ping in TotalPing.com